FIND HERE

Wednesday 27 October 2010

SWEDISH BASIC WORDS

Hello.  Hej.   (Hay)

How are you?  Hur mår du? (Hoor moor doo?)

Fine, thank you.  Tack, jag mår bra. (Tayk, yag moor brah)

What is your name? Vad heter du? (Vaad Hay-ther doo?)

My name is          Jag heter        (Yag Hay-ther .)

Nice to meet you.   Trevligt att träffas. (TRAV-leegt at TRAH-faas)

Please.     Snälla. (SNELL-la)

Thank you.   Tack. (TOCK)

You're welcome.  Var så god. (VAHR sha good)

Yes.   Ja. (YAH)

No.  Nej. (NAY)

Excuse me.    Ursäkta. (Oor-sayk-tha)

I'm sorry.    Jag är ledsen. (Yaag ayr ladsen)

I don't understand.    Jag förstår inte. (Yag fur stoor eenta)

Goodbye    Adjö. (Ad-juuh)

Goodbye (informal)   Hej då. (Hay doo)

Do you speak English?  Talar du engelska. (Taahlar doo ayngelskah)

I can't speak Swedish [well]. Jag kan inte tala svenska [så bra]
 (Yaag can eenta taahla 'Swanskah' [sooh brah].)

Help!  Hjälp! (Yelp)
 
Look out!  Se upp! (Saa up)

Good morning.  God morgon. (Good moorgoon)

Good evening.   God eftermiddag. (Good aftermeedag)

Good night.    God kväll. (Gou qwell)

Good night (to sleep)   God natt. (Good nath)

No comments:

Post a Comment